Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

Facebook.

Kategori:

Jag har tänkt ett bra tag på att ta bort min Facebook. Det är ju så jävla onödigt att ha en egentligen ju. Det är beroendeframkallande & gör människor irriterade & avundsjuka på varandra. Det förstör så mycket för många. Endel kan såklart hantera det men inte alla. Jag är trött på att vara beroende av en sida. Men nu kommer motargumenten jag kör mot mig själv hela tiden som får mig att vara kvar:
Om jag behöver få tag i någon & inte har nr så är Facebook bra.
Om jag måste kolla efter något speciellt så kan man alltid fråga någon som vet.
Om om & om, det finns så mycket som är bra med fb med. Aaah! Blir knäpp på detta. Men man blir ju så osocial när man har Facebook, var bättre förr när man inte kunde ha appar på telefonen med fb.

Det märks hur jag gör med detta Facebook, det bästa vore ju att kunna sluta & bara ta bort den, kanske ska pröva att vara utan några dagar så man får känna på verkligheten eller något.

XOXO

Kommentarer


Kommentera inlägget här: