Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

30 - oktober 2011

Kategori: Allmänt

Tiden går så fort,
minns än hur det var
de första veckorna då
min son var i mitt liv.

Tiden går så fort,
jag minns första
gången han rulla
från rygg till mage
& sedan tillbaka
till rygg.

Tiden går så fort,
jag minns första
gången han gick
upp i krypställning
& tog sina första
krypsteg fram till
målet han siktade
in sig på, glädjen
som han utstråla.

Tiden går så fort,
jag minns första
gången han ställde
sig upp på sina
små ben & vinglade.

Tiden går så fort,
jag minns än idag
när han tog sina första
steg & man såg lyckan
i hans finfina ögon
när han tog sig fram
så som vi gör.

Jag minns allt det &
lite till, men vet ni vad
det bästa är?
- Det är att veta att
han gjorde allt dedär
helt själv, att vi kan
skapa något så vackert
som våra mammor &
pappor gjort & att vi
själva faktist kan göra
exakt samma sak som
de gjort i generationer.
Det är en så stor stolthet
att jag fått chansen till
att se detta underverk
utvecklas & leva,
han utstrålar så mycket
kärlek & värme som man
aldrig får veta vart det
kommer ifrån, jag kan
knappt förstå att jag
förtjänar allt detta & lite
till i från något så underbart!

Alla dessa ord kan inte
beskriva känslan jag känner
inom mig till detta barn,
men jag kan berätta att det
är värt vartenda litet hinder
som kommer på vägen,
sjukdomar & bråk,
sorg & ilska,
ångest & besvikelse.
Det kommer vara så stora
uppförsbackar hela livet,
men jag vet redan nu att
det kommer vara värt vartenda
sekund av mitt liv!

Jag är så stolt över alla
framsteg han har gjort
redan & kommer alltid
vara stolt över min pojk.

Vad som än händer i framtiden
så vet jag att han är mitt kött
& blod, sånt går inte att ta
bort, jag kommer alltid att
tänka på honom som min
lilla skatt som gav mitt liv
en mening, mitt liv något
att leva för, att kämpa in i
det allra allra sista.

Jag är honom evigt tacksam
för att han kom & tog med sig
sanningen om livet, om vad som
verkligen spelar en roll här i världen.

Vänskap & kärlek är viktigt, men
tack vare honom vet jag vad som
är äkta & vad som va åt helvete.

Jag gråter av att tänka på allt detta &
avrundar med att säga att jag är
en lycklig mamma till en sprallig
1,5 årig pojk som kom till världen
den 30 oktober 2011.

Jag älskar dig Lukas Joakim.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: