Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

Jävligt förbannad!

Kategori:

Nu är jag faktiskt väldigt förbannad på detta med att människor snackar om att jag bara går hemma & inte söker jobb osv.

Nu ska jag förklara allt så att ni kan sluta ha era fördomar om mig & sluta klaga på att jag lever på min sambo.

Jag är arbetslös. Har lixom inget jobb att gå tillbaka till så jag söker lite jobb här & där. Deltid försöker jag med eftersom jag fått 180 dagar till för att vara mammaledig av min kära kille. Vi bestämde så eftersom att vi får in mera pengar på att jag går hemma & Jocke jobbar, jag får ju inga pengar alls om Jocke går hemma & han har inte ro i kroppen för att vara hemma heller, självklart vill jag komma ut & försöka driva in pengarna själv också men det är ju därför jag söker deltidsjobb så Jocke kan ta Lukas de gånger jag ska jobba då för vi tycker att så länge vi kan så ska Lukas vara hemma & slippa dagis. En unge på 1,5 år mår varken bättre eller sämre av att vara på dagis så det är ju inte brotom på den fronten.

Kort sagt kan jag gå hemma med betalt efter maj 1,5 år till.

Bara för att Jocke gav mig hans dagar så betyder det ju inte att han inte vill vara med sitt barn, ni vet inte hur mycket Lukas betyder för sin pappa. Men pengamässigt så tjänar vi på att ha mig hemma & speciellt nu när vi är mitt uppe i husbygget.

Nu hoppas jag verkligen att det slutas snacka skit bakom & till mig om mitt & jockes liv & hur vi bestämmer oss för att göra med saker & ting, blir så jävla trött på att människor orkar lägga ner energi på andra såhär. Det är ju bara patetiskt, lägg ner den energin på att fixa era egna liv istället.

XOXO

Kommentarer


Kommentera inlägget här: