Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

John blund?

Kategori:

Nu ligger jag här igen, vaken & ensam.
Jocke & Lukas sover för längesen & jag ligger & spelar/ser på tv. Detta har pågått nu i någon månad & jag tycker inte om det. Är ju inte jättetrött på dagarna men jag är inte pigg heller. Förstår inte varför man kommer in i sömnbrist perioder.

Trodde först det var för att jag inte arbetar mig trött på dagarna, men kom på att jag lever inte ett liv med dans på rosor inte. Diskar, städar & tvättar var & varannan dag, samt lagar mat varje dag. Handlar en gång i veckan, ute & går, tar hand om vår son. Bara det är ju heltidsjobb.

Så då står man på ruta ett igen. Kl 18,00 är jag alltid trött men kan ju inte lägga mig då, det blir ju inte bra det heller då.
Känns i kroppen att sömnen är i obalans, är helt tätt i näsan än & huvudverk kommer & går. Inte okej detta längre, vill ju också kunna sova som alla andra.

Minns tiden innan jag fick barn, när jag sov från 23 till 14 & liknande tider, hela mitt liv från 15 - 18(19) gick ut på att sova, älskade att sova & kunde göra det nästan vart som helst, utom i olika fordon (tåg,buss, endel bilar,flygplan osv) men nu då? Nu sover jag bara om Jocke kör bil på em eller när kl passerat 03,00. Det är ju inre klokt!

Lukas har även kommit in i en period nu då han sover 14 timmar i sträck!!
Han har gjort det i 4 dygn nu & jag klagar inte på att han sover på morgonen. Skönt för mig som somnar sent att slippa gå upp kl 9.

Han är stor nu min kille som sover 09,00 - 10,30 (11,00)
Mammas goding det! Nästan som att han vet att jag sover dåligt.

Nej nu måste jag försöka leta upp John blund för nu finns det inget att se på tvn & inga spel som går att spela. Livet är hårt när man inte får sömn!

Får jag tag i denna mr blund ska han få veta ett & annat för såhär får han inte bete sig mot mig!

XOXO

Kommentarer


Kommentera inlägget här: