Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

Grilldag.

Kategori: Allmänt

Idag skriker min fina sol att jag ska grilla.
Då ska solen få som den vill.
Jag ska grilla så det bara ryker runt mig.

Lukas är verkligen i två års trotsen redan.
Allt han inte får blir han arg över &
han har lärt sig att slåss & nypas när han
inte får som han vill så det är hårt här hemma
just nu, det blir inte bättre att han får två nya hörntänder
heller, gör det hela mer festligt med gnäll & surigheter.

Med mig är det bättre, dricker mer vatten nu & äter
massor med järntabletter så nu jävlar ska yrseln bort
för gott! Så jävla skönt att allt går framåt & inte står
still. Nu går allt mot ljusare tider vill jag säga!

Jag har inte många kompisar längre alls.
Är så jävla glad för det, har bara riktiga vänner runt
mig nu & det är det enda jag behöver.
Klarar mig på detta hur bra som helst.
Har några gamla & även några nya som jag
umgås mycket med nu, är fullt upp hela tiden.

Måste erkänna att jag varit väldigt "höst/vinter deprimerad"
den senaste tiden för har verkligen längtat efter
de soliga dagarna som sakta med säkert blir fler
& fler ju längre in på året vi kommer. Nu blir allt lättare
& lättare & jag hoppas även Lukas trottsarn blir
gladare med solen, skulle göra han gott att få upp
tänderna ordentligt & att han mognar fort så
han släpper lite på det sura han går & bär på som
exploderar titt som tätt när något inte passar han
& det han vill..

Men grilla ska jag baske mig göra idag, undrar
bara hur trött Jocke är när han kommer hem,
är inte lätt att göra dessa resor han & brorhans
drar iväg på hela tiden, men det är ju självvållat
så jag skiter i han för grillar utan han om så är.
Har ju Lukas farmor & farfar som vill ha grillat
så lär bli en festmåltid idag.

Tycker det är så jävla gött att bara ha grillen tänt
ibland, man behöver inte grilla lixom, det är ju som
att sätta sig vid en lägereld också ioförsig, men
roligare att sitta på den fina altanen & ha grillen tänd
medans man känner lukten av kolen & hör hur elden
leker & sprakar för sig & känna värmen den medför.

Nej nu får jag ut & rasta pojken, men får nog ge han
en frukt först så han inte blir sugen på det när vi kommit ut.

Ha en härlig dag & fortsatt bra hälj alla!
XOXO

Kommentarer


Kommentera inlägget här: