Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

8 - september / 19 septemer - 2013

Kategori: Allmänt

Kl 06,07 föddes min andra son
Hampus Joakim Eriksson,
3620 gram & 52 cm lång.

Förlossningen tog ca 40 min efter att vi kom in 05,20.

Jag hade inte en aning om att jag skulle föda barn när
jag åkte in, hade inga "värkar" som jag hade med Lukas
& vattnet hade inte gott så jag var inte orolig på att det var
igång, men jag hade ett otroligt tryck neråt som fick mig att
vakna flera gånger under natten så vid 5 så orkade jag inte
med det längre så bestämde mig för att åka in på en undersökning.

Väl inne så skulle dom se hur det var med min havandeskapsförgiftning
innan de gjorde något mer &
då var det vara för mig att lämna urin & kolla blodtrycket.
Jämt när jag hade kissat så gick vattnet för mig & allt blev så
intensivt, det kom två andra systrar in & jag var helt plötsligt naken &
fick en sjukhusrock på mig som skydd medans de flytta mig
från ett undersökningsrum till förlossningsrummet.
Då började den snabba förlossningen & jag hade inte anat
något, det gick så fort så jag hann inte bli bedövad av lustgasen
så jag kommer ihåg allt i detalj, det är så frustrerande.

När jag fick Lukas så gick det på mindre än 2 timmar på förlossningen,
men då var jag så bedövad i sinnet av gasen
så jag minns endel lite ytligt, inga detaljer som denna gång.

Jag är tacksam för att jag fått två snabba förlossningar,
det är underbart att slippa vänta & gå med värkar osv länge
innan något händer, så jag klagar inte, men är lite skärrad denna
gång ändå, men otroligt tacksam som sagt.

Nu är Hampus 16 dagar & jag förstår inte
varför tiden springer iväg.
Jag hinner inte med det jag vill göra med mina
pojkar längre, men passar på att försöka innan det
blir för mörkt ute, dagarna blir ju kortare & kortare.

Men nu ska jag försöka laga lite mat medans de
små sover, så ska det sen bli tvätt & disk, suck..

Är man en riktig hemmafru så säg?

XOXO

Kommentarer


Kommentera inlägget här: