Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

Barnuppdatering 29 veckor & dagens planer!

Kategori: Allmänt

Sitter och inväntar Sarah Magnusson
för idag blir det en feta sig och prata
skit dag känner jag, inte haft en sånhär
dag sen jag blev gravid tror jag fasen.

Vi ska laga festmat och se på en jävla
massa filmer i detta underbara väder
som vi lyckades få, underbart med
åska och blixtrar, och självklart ska
man ha chips & dipp till, vad vore en
filmdag/kväll utan det?

Men denna kvinna är inte snabb må jag
säga för jag håller på att svälta ihäl i
väntan på henne, men sånt är livet..

Beklagar att jag inte skriver så mycket
blogginlägg längre men det är för att jag
har världens bästa telefon så är inne på
den hela tiden och känner inte för att ha
en dator igång då osv, men min tel är
inte så bra med tanke på att jag inte kan
blogga via den, lite triskt tycker jag men
jag gör så gott jag kan när datorn och
internetet är uppkopplat istället.

Nu är det inte alls lång tid kvar innan
bäbisen ska komma ut må jag säga.
Denna tid hoppas jag går fort.
Redan gott 29 veckor, återstår bara 11!

Bäbisen är ca 38 cm lång, väger ca 1,5 kg.
Sparkarna börjar bli hårdare och hårdare
för varje vecka och det blir mer påtagligt
för min kropp. Nu har jag haft halsbränna
i över en vecka och nu har mina tabletter
mot det slutat värka helt så känns lite trist.
Humöret börjar bli som i början, jag har
mycket lättare att gråga nu igen och det
tar inte bara på min kropp eller barnet
utan det tär på Jocke mycket nu också.

Vi pratar inte så mycket om att barnet
snart kommer, utan vi tar det då tror jag
lika bra så och jag orkar inte planera och
fixa som jag läst att många gör och det
känns bra från min sida, det är ju ändå
jättelång tid kvar enligt min åsikt.
Jocke är nog rätt nöjd med om vi kan
ta det när bäbisen kommer istället,
allt kommer ju rasa på platts då och ingen
idée att stressa nu och bara investera pengar
på massa fix som man ändå kommer få
av släkten och familjen.

Mamma sa till mig att man kan se på
bäbisens hjärtskag om det är en tjej
eller kille, om det är högt så är det en
tjej och tvärt om en kille. Visst min
mamma är ingen doktor men hon har
fått 4 pojkar och 3 flickor så hon borde
ju veta vad hon pratar om och mitt barns
hjärtslag ligger på 160 så det är högt och
jag har ju haft på känn att det är en tjej
och Jocke säger att han vet att det är en
flicka så jag tror ju mer på det nu när
mamma sa detta. Har hon fel så gör det inte
så mycket för jag vill ju såklart mest av allt
ha ett friskt barn och skiter i kön så sett.
Men en rolig grej så och om hon har rätt
så kan jag ju utgå ifrån det nästa gång med.

Men jag länktar så efter att kunna få ha
mitt barn i mina armar. Och det sägs ju
att den som väntar på något gott väntar
aldrig för länge, jag tror på det när jag
fått vara med om det kan jag säga för 9
månader är väldigt länge om man längtar
enligt min mening, men ja 11 veckor är ju
inte så mycket direkt men ändå..
Det är ju "bara" 76 dagar kvar tills beräknad
förlossning (11 - 11 - 11) Men det känns som
att det är längre med 76 dagar än 11 veckor.
Och ändå är det exakt samma.

Jag blir så arg för jag skrev nyss klart hela
blogginlägget och så dog internetet så allt
blev inte kvar och jag tappa helt bort allt jag
skrev och tappa suget på att göra om allt så
jag skriver inte så mycket mer nu utan ska
invänta Sarah så vi kan sticka direkt och handla
när hon kommer så vi kan börja med maten
och sen vårat filmmaraton!

Jag ska bli bättre på att bloga jag lovar.
Ha det gott & en bra lördag alla..!

BYE BYE!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: