Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

Posetiva jag!

Kategori: Allmänt

Jag är glad idag för vi har börjat
köpa bäbissaker och det gör mig
pigg och förväntansfull på samma
gång, och det är roligt att se Jocke
lägga ner energi på att hitta saker
med för det är ju inte många killar
som jag hört varit såhär beredd på
barn när det gäller ens första bäbis.

Jag vill klargöra att siffror jag skriver
som har med barnets längd/vikt har
jag fått ur en av mina barnböcker jag
har och det står olika i olika böcker
så det är ju inte exakta siffror jag har
fått fram så ingen ska känna att de har
fått veta eller läst fel osv.

Nu har 26 veckor och 2 dagar gott och
bäbisen är ca 33 cm lång, väger ca
1 kg, foten är ca 4 cm,lårbenet ca 5 cm
och huvudets diameter är nu 7 cm.
Känner att det blir trängre och trängre
i min mage och det är ofta jag vill att
magen skulle kunna ha mer hud på
magen som jag kan plocka fram och
sätta på när jag sträcker mig eller när
jag ligger på ett speciellt sätt.

Ni ska veta att även om min blogg kanske
värkar lite mörk och att jag är lite depp
när jag skriver så betyder det ju självklart
inte att jag är det hela tiden, jag har mer
glada och roliga stunder än mina depp och
ledsamma/arga stunder så bara för att det
kanske är mer negativa saker som kommer
upp här så ska ni veta att det är lättare att
skriva just när man mår så, och det är
underbart att vara gravid, jag lovar. Även
om de är mycket hormoner som spökar
så ångrar jag inte en sekund, och jag är
skit glad just nu! Jises vad jag vill få ut
mitt lilla liv!!!

Många tror kanske att jag är knäpp
men jag är mänsklig precis som er
och inte är erat humör precis skit bra
alltid? Kan inte tänka mig det, och alla
människor behöver få ur sig saker och
jag tycker att skriva av sina känslor är
ett bra sätt och råder fler göra det, det
känns bra efteråt.

Jag känner att jag kanske pratar mycket
om att mina vänner sviker osv, men det är
nytt för mig att inte ha någon att hitta på
något med varje dag, att inte ha någon som
vill ses eller ha med mig ut längre, det är
som att jag är en annan människa, och det
är många jag inte pratat med tidigare som
börjar höra av sig för att få reda på skvaller
om min lille bäbis. Därför det känns så konstigt
när det har med känslor för mina vänner.

Men det betyder ju inte att jag inte värdesätter
de få som försöker ses så gott det går, som hör
av sig mer än för att prata bäbis, som försöker
vara så bra vänner som möjligt, ni är ju guld
i mina ögon och det vet ni, skulle inte klara av
att må såhär bra utan er kan jag lova, ni är få
men betydelsefulla!

Och min underbara pojkvän, sambo, älskade
kille Joakim. Utan han skulle jag gå i taket
många gånger när jag mått dåligt, det har
varit svårt och jag håller på att falla samman.
Han tar mig upp på fötterna igen, han skyddar
mig och finns alltid där när jag behöver tröst.
Han är värd så mycket mer än mitt liv ska ni
veta och jag är skit tacksam över att jag fått
han som min! Jag kan inte beskriva mina känslor
för honom i ord mer än att jag älskar honom.
Jag är han evigt tacksam för att fått han och
vår familj kommer bli det bästa som hänt oss.

En posetiv tjej och ett posetivt inlägg må jag
säga och mer ska det bli av denna tjej!

B Y E B Y E !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: