Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

6 månader avklarade!

Kategori: Allmänt

Nu jävlar är 6 månader klara.
3 åretstår av graviditeten,
men jag fattar inte hur man
räknar längre. Det är 9
månader man går,
men 4 x 9 är inte 40 veckor.
Det är 4 x 10, och jag har aldrig
hört någon gå 10 månader
om den inte gott över i tiden.
Men jag har 4 månader
kvar tills den 11 november.

Men jag säger att det är
3 månader kvar med tanke
på att jag gott 6 redan,
för annars så känns det som
att jag står helt stilla i allt.
Och jag vill komma frammåt
med mitt lilla liv. Vill ju ha ut
"henne" nu direkt. Byebye!

Kommentarer

  • Carro säger:

    En månad är inte 4 veckor helt enkelt.

    utan 30 eller 31 dagar

    2011-07-22 | 13:30:23
    Bloggadress: http://carolinestrid.blogg.se/
  • Carro säger:

    Förstår inte riktigt vad du menar med din kommentar men? Jag skrev mina åsikter och dom har inte syftar inte på någon och dom påverkas inte av om jag är gravid eller inte.

    2011-07-23 | 01:33:06
  • Lena säger:

    Jo men jag kom på det nu hur det funkar. Man går ju 9 månader ut. Annars så blir det ju bara åtta. Förstår ni? Du? Men det är svårt att räkna i månader, bättre att hålla sig till veckoräkningen :)

    2011-07-31 | 23:36:27
    Bloggadress: http://livetsomlena.blogg.se/

Kommentera inlägget här: