Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

Barnprat i v 22 + 5.

Kategori: Allmänt

Min "flicka" är nu ca 22 cm lång,
600 gram tung, huvudets diameter
är mellan 50 - 60 mm och lårbenet
är ca 4 cm. Blir större och större.

Man bara önskar att man kunde få
ut "henne" nu så man slipper denna
väntan, och så slipper hon bli större
och bli svårare att få ut, är ju inte
ett stort fan av smärta direkt.
Och jag är jätte nervös för födseln.

Det är 3 månader och ungefär 3 veckor
kvar tills "hon" ska komma ut. Men
ju mer jag går desto närmare kommer
jag förlossningen, och det är skrämmande.
Inte att tiden går "fort" som min sambo säger.
Utan att jag ska få ut "henne" mellan mina
ben! Jag kan inte förklara skräcken, men
jag kommer såklart att göra det, vill göra
allt för "henne" så att hon kommer ut till
mamma. Och självklart pappa med.
Men han har inte insett att det är på riktigt än
tror jag, han kommer nog inte förstå förens
"hon" är ute och allt är klart.

Jag är säker på att ni vill se bäbis mage.
Så ni ska få det, men det är inte så att
jag kommer lägga upp varje månad efter
detta, för jag vill inte visa magen på
internet direkt, känns obehagligt, men
ni ska få se hur min mage ser ut.

22 veckor och 4 dagar är magen där.
Men nu ska jag fixa lite hemma och
inte sitta vid datorn en sådan dag
som denna, så nu säger jag hej då.

Bäbisen är 22 veckor och 4 dagar på denna bild och därför så är magen såhär stor.

Kommentarer

  • systra di! säger:

    Allt kommer o gå superbra, är ja säker på :) Inte tänka på att det kommer göra ont, du får tänka på de positiva :D



    din bebismage är fiin :'D

    2011-07-13 | 14:22:18
    Bloggadress: http://ingasomvi.blogg.se/

Kommentera inlägget här: