Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

Igårkväll & Smått kommande vecka.

Kategori: Allmänt

Igår var det toppen!
Jocke bjöd mig på restaurang
i Kristinehamn och det var hur
mysigt som hellst. Sen blev det
att åka några varv i pontiacen.
Solen var framme så det var underbart
och drog ett varv ner till skärgården
i Kristinehamn och kollade på fina hus.
Sen tog vi ett varv förbi logdansen i Väse
och fick leka taxi åt Perra och Uffe.
Sen bar det ut till Sandnäs och kolla på
solnedgången och bara mysa med min
underbaraste sambo. Jag trodde inte det
kunde bli så mysigt en hälj som denna.
Mer saker hände men det är min ensak.

Men nu till något helt annat:

Shit vad "hon växer" mitt hjärta.
Nu är hon 27 cm lång och väger
700 gram, mer än ett halvt smörpaket.
Det går frammåt, förra veckan så var
hon ju 7 cm kortare och snäppet
lättare, gud vad roligt detta är.
Inte att vänta, men att se framstegen.

Idag har jag och min sambo 13 månader.
Tiden går fort för oss båda, känns som
det var igår som jag träffade honom och
bestämde mig för att han skulle bli min.
Jag är fortfarande så kär i honom, helt
nykär och det går verkligen inte över.
Förstå  vilken tur jag har som har honom.

Idag åker jag till min älskade mamma och
stannar hos henne hela veckan, om det nu
blir Göta Kanal för Jocke vill säga.
Krille har tydligen ångrat sig lite när det gäller
att åka imorgon för att vädret verkar skita sig,
men då kommer jag hem till min prins om det
är så, men stannar iallafall några nätter.
Dom ska ju gratta mig imorgon hemma för
det är ju min födelsedag då, och så vill Lillemor
och AnnaKarin vara med mig så 3 nätter blir det
antagligen innan jag åker hem i sånt fall.

Jag vill att tiden ska gå fortare än vad den gör nu.
Verkligen, för såhär kan jag inte ha det.
Behöver ju pengarna jag kommer få från af
och det får jag i september tror jag att det börjar
ge mig, köpa säng måste bli snart och jävlar
vad jag ska spendera pengar nu framöver.
Då måste jag få det lilla bidraget jag kan från af.
Men det tar ju sån tid, så snabba på tiden.

Nej nu ska jag åka till mamma så jag kan inte sitta
här, men jag kommer att uppdatera när jag är där
också så att någon har nått att göra medans jag
för första gången kommer ha fullt upp med andra
ord, simmskola med mina systrar på morgonen,
lekar och ståhej, paket och främmat, planeringa
för framtiden och försöka hinna med sömn. Hej hej.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: