Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

Skit natt & Bättre morgon.

Kategori: Allmänt

Jag har sovit uruselt inatt. Först så
var vi i Sunne och grattade min pappa
som fyllde år och åt tårta och umgicks
med mina syskon, sen när vi skulle åka
hem så mådde jag skit illa och trodde jag
skulle dö så försökte få det att gå över.
Innan jag kom hem så mådde jag bra.
Så jag bäddade ner mig i sängen och
inväntade min sambo. Han kom efter någon
timme och la sig och då somnade han nästan
direkt, efter att han pratat med vårt barn och
kännt "henne" sparka så tyckte jag att det inte
var mer än rätt att låta han sova, varit en lång
dag för honom. Men jag var så pigg så jag såg på
tv tills kl var ungefär vid halv 2, då skulle jag försöka
sova men då hörde jag en cross/moped som åkte
utanför, så kollade ut och såg att han vände på vår
gård, och innan jag hann ut och skälla så
var han borta. Jag gick och la mig, men direkr
jag gjorde det så hörde jag den utanför igen,
men denna gång så vände den inte på vår gård.
Men sen höll han på och åka fram och tillbaka
och gasade extra mycket utanför vårt hus och
höll mig vaken till halv 5! Jävlar vad arg jag är.
Och Jocke vaknade vid 9 och ville äta chips så
när han väl gick ut vid 10 så kunde jag somna
om, och då sov jag till kl 1. Men jag behöver
sova mer det känner jag i hela kroppen, så
jag ska försöka hitta crossen/moppen och skälla
ut människan efter noter för så beter man sig inte
i ett villaområde mitt i natten!

Jocke min pojkvän och underbara sambo även
pappa till barnet sa till mig i morse att han ville
att jag skulle föda vårt barn i dag, han är trött
på att vänta så jag fick veta att det inte bara
är jag som är det, det kändes bra att höra.
Han ska även bjuda mig på middag ikväll.
Gratta mig i förskott med tanke på att jag
fyller år när han ska åka Göta Kanal med brollan
och hans kompisar. Så underbart gulltigt av honom.
Men jag hoppas att han planerar detta så det inte
blir att jag ska välja vart vi ska äta sen som vanligt.
Han vill ju alltid att jag ska vara nöjd, men jag vill
bli överaskad med ju. Och han är bra på sånt när
han väl försöker. Så hoppas på något bra.
Men oavsett så kommer det bli bra när han fixar
åt mig, är så glad att han iallafall vill gratta mig
ïnnan han åker.

Nu ska jag försöka vila lite och finna lugnet.
Barnet är skit uppe i varv så måste få ner
"henne" till lugnet med och det är inte så lätt.
Hej hopp gummisnopp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: