Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

Jag väljer mig själv denna gång.

Kategori: Allmänt

Jag måste tänka på mig själv i första hand nu.
Just nu så måste jag vara egoistisk och göra det.
Varför kan ingen förstå att jag måste göra detta?
Det är inget jag vill eller har valt att få göra.
Jag är inte den sortens människa som vill sätta
mig själv främst, jag har aldrig gjort det förr utan
alltid gjort allt för att mina medmänniskor ska ha
det bra. Men nu kan jag inte göra så, om jag vill
bli frisk eller få ett okej slut på min graviditet och
inte skada barnet så måste jag ta mig själv i första
hand. Jag måste helt enkelt skuta andra åt sidan.
Självklart vill jag umgås och träffa människor,
men lyssnar jag inte på min kropp så kommer jag
att stupa. Det är inte konstigt att mitt blodtryck
stiger när jag inte blir förstådd av mina vänner.
Jag känner att jag sviker och väljer bort och jag
mår skitdåligt för det kan jag lova, verkligen.
Men jag har inget val just nu, och det är ju bara
24 dagar till som jag behöver vara sjuk om inte
mindre eller mer. Men jag vill inte bli sämre och
bli inlagd, men ingen som förstår. Bara spotta
på mig och bli sura och visa er besvikelse, det
hjälper så jävla myckert kan jag lova. Visst jag är
inte jättesjuk just nu, men jag kan bli det och det
går fort då. Jag har jättehögt blodtryck och ändå
så äter jag blodtryckssänkande tabletter, men det
hjälper inte så bra men skulle jag sluta med dom
så skulle nog mitt läge vara mer kritiskt och bli
dålig, och jag blir inte bättre om man inte kan
förstå och lyssna på mig. Idag vet jag att jag svikit
en kompis, jag sa att vi skulle ses idag och bara
prata, men jag har varit lite sämre och mått lite
krassligt så prata med spec mvc och då bad dom
mig komma in och kolla mig och då visade det sig
att blodtrycket är högre och att jag skulle åka hem,
äta och vila mig. Jag fick då säga att jag skulle
känna efter när jag ätit. Då kom du dit och satt
bara där, visst jag prata väl inte så mycket heller med
dig just då men det var så mycket saker som blev sagt
vid maten att jag inte tänkte på att jag blev tvungen
att säga något och innan jag ens sagt om vi skulle gå
till mig och snacka eller om jag behövde vila så stack
du som om du läst mina tankar och jag vet att du var
arg på mig med tanke på att du visste att jag skulle
vila. Men jag kan inget göra mer än att lyssna på
doktorerna för mitt och mitt barns bästa, men det
skiter hela jävla allmänheten i verkligen. Jag har ju
som tur är min familj och mina svärföräldrar och
sambo som förstår så nöjer mig med det.

Men nu har jag bestämt mig för att skita i om ni blir
sårade eller om jag "skiter i er" för jag orkar inte
må dåligt över människor som inte förstår att jag
inte blir bättre av deras surhet. Jag nöjer mig med
att vara utan såna människor. Jag bara orkar inte
med det just nu. Och varför ska jag orka? Jag har
gjort mitt bästa med att få dom nöjda genom åren
och kan dom inte unna mig detta så är det inga
riktiga vänner, och jag mår ju bättre av att vara
ensam än med er som sårar såhär nu.

Att ta åt sig tycker jag att man bara ska göra om
man känner sig träffad för det handlar ju inte om
alla som hör av sig, men det vet man ju bäst själv.

Nu ska jag invänta 4 stjärnors middag och
halv 8 hos mig. Efter det blir det vila tills kl
9 då blir det kanal 5 i två timmar.

BYE BYE ! ! ! !

Kommentarer

  • Frida säger:

    Det är väl en självklarthet att du ska tänka på dig själv och lilla bebisen i första hand!! Och människorna som inte förstår det är antagligen väldigt omogna och förstår helt enkelt inte bättre, så låt dom bara rinna av. Lättare sagt än gjort, jag vet. :( Usch jag tycker så synd om dig, nu ska ju vara den bästa tiden i ditt liv och inte ska du behöva stå ut med sånthär. Det är tur du har en stöttande familj omkring dig iallafall, det är viktigast! KRAM

    2011-10-19 | 19:07:23

Kommentera inlägget här: