Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

Barnvagnar.

Kategori: Allmänt

Innan jag fick barn och var på
stan så klagade jag på att alla
med barnvagn bara tog åt sig
av gatan och var ivägen som om
de inte kunde dra sig till sidan när
det kommer någon som vill förbi.
Men nu när jag är mamma så märker
jag att det inte är vi som är i vägen,
börjar ett barn skrika så är det svårt
att låta bli att stanna upp direkt och
dra sig till sidan, man vill ju se vad
som kan ha hänt med sitt barn, men
det är då man märker hur respektlösa
människor är. De går in i en med flit för
att de tycker att man är i vägen, hur svårt
är det att gå brevid? De säger saker till
varandra högt i stil med att man är
en stoppkloss som har barnvagn och
att alla är likadana. Men vadå
stoppkloss? Det är väl lätt för dom
att säga som inte drar runt på en
vagn, man gör det bästa av situationen
när man är ute och går, men sammhället
nu för tiden är ju allt annat än barnvagns
vänligt nu för tiden kan jag ju säga. Det
går inte att shoppa alls längre med barnvagn.
Man kommer inte in i affärerna med
vagnen och man river ner och känner sig
klumpig och ivägen när man försöker att
göra sig så smidig som möjligt med
vagnen, men det tycker inte de som är
utan, de tror ju att man gör så med flit.
Det är sjukt hur det kan vara, att man
själv har stått och sagt att de med
barnvagn bara stannar, men jag kan
lova att jag ångrar allt ont jag har sagt
om det. Det är en sport att gå på stan
men vagn kan jag lova, och jag önskade
att det fanns fler som kunde tänka om i
sammhället när det gäller vagnar istället
för att dömma, för det är jobbigt för alla.
B Y E B Y E !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: