Alexsliv

- Din dröm, min verklighet -

Sockerberoende.

Kategori: Allmänt

Idag kommer jag skriva om
sockerbegäret min kropp
fått för sig att den behöver.
Jag åt mycket socker och liknande
när jag var gravid och nu sitter jag
i besatthetens värld igen. Sist så var
det nikotin men det tvinga jag mig
ifrån när jag blev gravid, då blev man
ju illamående av att göra så mot ett
barn så det var ju inga problem.
Men nu när det bara är min kropp som
råkar illa ut så går det bara inte att
bli av med detta sug efter socker.
Jag blir tokig för jag hittar inte motivation
till att sluta äta och försöka trappa ner.
Jag bara äter och äter.
Jag går ju ner i vikt hela tiden så kan
inte ens få det till att man ökar så blir
inte motiverad av vågen heller så vet
ju inte vad jag ska göra. Mår ju inte
så bra som jag skulle utan allt detta
socker, men det märker jag ju inte nu.
Det är ju bara något jag vet är så för
att man läser det överallt typ. Och det
är inte så jävla bra för plånkan heller
för den delen heller men jag är beroende.
Jag skulle nog vara en rökare än om jag
inte bleve gravid för det var det svåraste
jag försökt sluta med i åratal, gick ju 6 år
innan jag kom ifrån det och jag kommer
göra allt för att inte börja igen nu när jag
inte är gravid längre, känner ju i kropp och
själ att jag mår bättre utan nikotin, men
detta med godis, glass, chips och dricka
och inte tala på kakor som jag får i mig
dagligen är ju nästan värre tycker jag
själv just nu, jag måste bli av med det
och jag är jätte tacksam om någon
har tips och råd att dela med sig till mig.
Alla idéer är välkomna. Måste bli av
med detta när det än så länge inte drabbar
min vikt. Är ju desperat efter hjälp här så
finns det någon som vet något tips eller
hjälpmedel så snälla dela med er.
B Y E B Y E !

Kommentarer

  • Linnea Fager säger:

    Hejsan alex!



    Jag har lite småtips faktiskt hehe, försök träna lite OM DU HAR TID för när mantränat känner man sig duktig och vill ju inte sabba träningen genom att äta godis efter liksom, att träna regelbundet gör att jag vill vara duktig och inte förstöra det jag tränat med godis, hehe, om du förstår? :D Sen ät mkt mat istället och ofta så kanske du inte är lika sugen, och när du är sugen kan du ju ta typ musli och yougurt istället, så gör jag, och frukt är ju bra att tugga på när man är lite sugen sådär, eller morötter, bara så man får äta på något liksom, ofta är det ju det man är sugen på och inte själva godiset i sig om du förstår? :D

    2012-05-15 | 20:21:55
  • Anonym säger:

    Ha med dig en flaska vatten vart du än går, o vid sötsug så dricker du :) Är jobbigt as hell i början, men släpper efter några dagar =) O glöm inte belöna dig, klarar du hela veckan utan sött, så ta lite på lördag o sen håller du upp. osv.. :>

    2012-05-24 | 23:45:46

Kommentera inlägget här: